D66 heeft 8 kandidaat-lijsttrekkers

Thu Jun 1 00:36:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 31-mei-2006, at 21:20, Hein van Meeteren wrote:

> Ja ech waar, heus, niet te geloven he

Heb je hier zelf verteld, meen ik. Niet?

> Dat klopt. Ben qua leidinggeven en besturen een absolute ramp.

Voor zover het DB.NL betreft klopt dat.
De fatale combinatie van domheid, zelfoverschatting en ijdelheid.

> Niet eens in staat een stichting met 25 donateurs ordentelijk te
> leiden

Inderdaad. Zelfs de meest simpele bepalingen uit de statuten -
bijvoorbeeld
"de dag der oproeping niet meegerekend" - begreep je niet.
En maar pochen over je juridische kennis.

In de Tweede Kamer zul je toch ook juridische teksten moeten
kunnen doorgronden, Hein.

> bezorg ik digitale burgers slapeloze nachten met seksistische
> grappen en nazi-allusies, werk ik zonder enig mededogen zich
> misdragende internetters van openbare fora weg

Nou, dat is je helemaal niet gelukt. In de discussies werd met je
bizarre opvattingen en onbeschofte houding de vloer aangeveegd,
en tenslotte liet je je kennen als een echte ondemocraat en gooide
je de hele zaak dicht.
(Dat was overigens ook in strijd met de statuten, maar om de statuten
heb je je dan ook nooit erg bekommerd.)

> (als ik even de macht heb misbruik ik hem, ech waar), en beledig ik
> als vadsige oude man van tegen de zestig onschuldige knapen door
> hen stalker, nsb-er of  Prof. Stuckelpaffendorff te noemen.

Het is een goedkope truc om mensen met wie je het niet eens bent
voor NSB-ers uit te maken. Iemand die zich zo meent te moeten
gedragen acht ik niet geschikt als lijsttrekker van een politieke
partij.
Daar komt bij dat ik me afvraag of er achter al die toespelingen
met betrekking tot de Tweede Wereldoorlog niet iets heel anders
schuilgaat - onverwerkte privé-problematiek wellicht? (Die zal je
dan lelijk opbreken als je in de Kamer onder druk komt te staan.)

En verder is je gedrag weinig consistent. Het ene moment roep je
dat je een voorstander bent van debat, en dat alles mag worden
gezegd, en als iemand dan iets zegt dat je niet aanstaat ga je
vervolgens aangifte doen - waarvan je in strijd met de normen en
de juridische regels verslag doet op deze lijst - om dan vervolgens
weer te zwijgen terwijl je weet dat je aangifte - die kansloos was -
is geseponeerd.

Je komt op mij over als een zeer slecht verliezer. Welnu, slechte
verliezers kunnen we niet gebruiken in een debat.

Waar nog bij komt dat dit niet de eerste keer was dat je met een
rechtsgang meende te moeten dreigen; bij DB.NL was het al niet
anders, en toen er in een Wikipedia-artikel het een en ander kwam
te staan dat waar was - maar niet vleiend voor jou - meende je ook
weer met de rechter te moeten dreigen.
Je begrijpt blijkbaar nog altijd niet - en dat is toch wel opmerkelijk
- dat dergelijke dreigementen helemaal niets oplossen.

Ik geef je op een briefje: in de Kamer maken dreigementen met
de rechter helemaal geen indruk. Daar zul je stevig moeten
incasseren, en keer op keer blijkt dat je anderen graag de maat
neemt ("Openheid over Irak") maar zelf niet kunt incasseren.

(Waar blijft - is de voor de hand liggende vraag - de openheid
over DB.NL? Ik heb laatst weer voorgesteld om de gang van
zaken *samen* op een website te zetten. Dan miezer je er gauw
vandoor. Kennelijk heb je bij openheid over je verleden iets te
verliezen Hein. Maar dan zal wegduiken je niet helpen hoor.)

Erik vdMb