Peilingen 28 juli 2006

Sat Jul 29 21:28:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>Dat de VVD in blijft leveren aan het CDA vind ik alleen maar goed nieuws.

 Tenzij het CDA groter dan de PvdA wordt... anders krijgen we ook nog eens
 'Balkenende IV' en daar zit echt niemand op te wachten. Balkenende moet als
 er na de verkiezingen eindelijk het PvdA/CDA-kabinet komt (waar burger drie
 jaar geleden al voor gestemd heeft), zo snel mogelijk geloosd worden.

 Overigens is het opvallend dat het CDA de teleurgestelde populistenstemmers
 voor zich lijkt te winnen. Die rennen eerst alle kanten op om van het slaap-
 verwekkende CDA verlost te zijn en tenslotte komen ze na hun zwerftocht door
 populistenland uitgerekend bij die partij terecht. Onbegrijpelijk.

 Gesteld dat D66 in de Kamer terugkeert, dan komen we hoe dan ook in de oppo-
 sitie. Als PvdA + CDA < 85 zetels, dan mogen GroenLinks en CU - en niet D66
 - aanschuiven.

 Zo'n PvdA/CDA/GroenLinks/CU-kabinet zie ik helemaal zitten, trouwens. Komt
 er eindelijk eens rust in de tent. Mogelijk keert de solidariteit weer terug
 na jarenlang liberaal gedweep met het individualisme, mogelijk herstelt zelfs
 de maatschappij zich weer ietwat... men weet nooit...