Welk 'recht tot zelfverdedinging'...

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Fri Jul 21 21:26:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee Bart, wat ik stel is dat de geloofwaardighied al voor jaren zoek is, en de burger er steeds weer vergoeilijkend intrapt.
  Verloren geloofwaardigheid staat gelijk aan liegen. En net als met liegen is het erg moeilijk om vertrouwen terug te verdienen.
  In hollandland zijn ze nog niet eens toegekomen aan het feit dat er een  probleem ligt, laat staan  een begin met het terugwinnen van  vertrouwen in de overheid.
  Je vergelijking met 1 persoon (Bush) gaat zoals je zelf ongetijfeld  weet, mank. Het overheids apparaat is ziek,  iedereen weet het, en  niemand kan er wat aan doen schijnt zo.
  Incompetence breeds

Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> Ik begrijp dit soort commentaar minder en minder.
> Jullie spreken steeds alsof we onze morele
> verantwoordelijk GAAN verliezen.

Verontwaardiging over het verleden kan geen reden zijn om de toekomst op
te geven.

Geloofwaardigheid kun je opbouwen en verliezen, het is een continu
proces. Wat er uit onze naam gaat gebeuren daar kunnen we nog wat aan
proberen te doen, i.t.t. wat er reeds gebeurd is.

Als na Bush een president komt die Israël geen carte blanche meer geeft,
moeten we die president dan nog steeds als moreel ongeloofwaardig
kenschetsen?

Wat betreft Nova, heb ik niet gezien (misschien straks even), maar ik
neem aan dat ook hier Bot verantwoordelijk is. Probeer aan te kaarten
dat D66 hem ter verantwoording roept.

Bart

> [...]
> Hollandse ambassade in Beiroet, een identiek verhaal
> dat dirkie heer enige weken terug hier plaatste. De
> ambassade in Los Angeles kan per telefoon niet
> benaderd worden. Kan alleen in persoon bezocht worden
> met ZEER beperkte openings uren. Nou hep ik dus mazzel
> want woon slechts 600 km op de weg en kan je even
> doorstappen in een week of 2 naartoe lopen, als je
> daarentegen in Seattle (1800+km)woont en je hebt dat
> stel schurken nodig mag je ff 2 uur in het vliegtuig
> gaan want we zijn telefonisch niet benaderbaar vanwege
> de drukte met papieren en bezuinigingen he.

How low will we go? Check out Yahoo! Messenger’s low  PC-to-Phone call rates.