Beeldje

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jul 17 14:52:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> Die lachende "Boeddha" met die hele dikke buik en vaak met een schare
> kinderen erbij, dat is helemaal geen Boeddha, maar een of andere
> Chinese god van rijkdom en voorspoed.

Er schijnt ook een échte "Laughing Boedha" te zijn. Dat is een man die
zo diep en ontspannen in zijn hara is verzonken, dat hij symbool staat
voor de mens die los is gekomen van ego, strijd, rivaliteit, lust,
drang, begeerte, jaloezie, agressie, hunkering naar aandacht, kortom al
die dingen die de politiek zo boeiend maken.

> Waarom hele volksstammen dat een boeddhabeeld noemen is mij
> onduidelijk, maar hoe maken we dit bij het publiek bekend?

Lijkt me een mooi punt voor het programma 2007-2011.