D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 11 22:18:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Hein, ik wacht vooral op je briljante plan om mogelijkheden van
> directe democratie ingevoerd te krijgen in Nederland....

Ha Mark, ik kan natuurlijk niet alles verklappen. Maar een belangrijk
punt wil ik je wel onthullen: als D66 zó makkelijk zijn principes over
directere vormen van democratie heeft losgelaten voor regeringsmacht,
dan is het niet verwonderlijk dat de kiezer elk vertrouwen in
democratische verandering verliest. Het begin ligt dus bij....het
vertrouwen in jezelf als partij van de directe band kiezer - gekozene.
We hebben zélf dat vertrouwen vesrpeeld, verloren, te grabbel geggoid,
voor de eerste de beste bord linzensoep ingeruild ( Ik word echt Bijbels
van onze Edese interactie... :-X ) en we moeten dus ook weer zèlf dat
vetrouwen heroveren. Onze kiezers zitter er reeds jaren op te wachten
dat we terugkeren in onze kracht, onze core business, onze identiteit,
ons bestaansrecht....
De directe democratie moet dus weer een prominente plaats krijgen in onz
verkiezingsprogramma.
De rest van het plan vertel ik de komende maanden.