D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 11 14:40:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Pro AHA-kamp? Doe jij nou ook al aan die MAFfe flauwekul mee Heino?

Als sinds het Forum (TROS, radio 1) werd geteisterd door Liberale
Jihadisten (Holman bijvoorbeeld) doe ik met die flauwekul mee. Die
Liberale Jihad beweging is veel uitgeberisder dan u denkt, die gaat van
Verhofstadt  (z'n broer) in België tot Paul Scheffer in de grachtengordel.

> Daar wordt opgeroepen tot een tegenbeweging tegen de Islamitische
> jihad.

Zo begon het. Maar die beweging wil met Jihadische middelen de
Verlichting afdwingen. En die verlichtging wordt óók ingezet tegen
Christenen en andere gelovigen. Zie Lousewies'strijd tegen art. 23 GW,
waarmee ze elke vorm van bijzonder onderwijs de das wil omdoen.

> Al die mensen zijn inwoners van de gemeente Ede.
>
> En wonen in een of ander dorp, en komen niet in de horeca-gelegenheden
> van Ede en bemoeien zich daar wel mee.

Zoals elke ingezetene in een democratische gemeente het recht, nee, de
plicht heeft zich te bemoeien met gemeentelijke aangelegenheden.

> Je kan je met iets bemoeien zonder er gebruik van te maken. Ik  bemoei
> me bijvoorbeeld met de gemeente Ede, zonder er gebruik van  te maken.
>
> Nou, je vreet er toch lekker van, neem ik aan?

Waarvan? Van de gemeente Ede? Verklaar u nader.

> (Ik zou zegen: semanisch gezien heb je gelijk. Je maakt geen gebruik
> van de gemeente Ede, maar *mis*bruik van de gemeente Ede. Maar
> goed, dat is een andere discussie.)

Leg me deze *semaniek*  ook maar eens uit. Want het begrip warhoofd komt
zo langzamerhand bij me bovenborrelen, hoewel ik geen voorstander ben
van dergelijke pejoratieve persoonlijke aanhangsels of voorvoegsels.
Ik ben benieuwd naar uw overwegingen.