Papaverteelt in Uruzgan en de uitvoermogelijkheden.

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Jul 11 13:22:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zou mooi zijn Henk, als de Nederlandse regering (zonder het CDA..) de
> internationale war on drugs zou kunnen sturen.

We kunnen beginnen door er zelf niet meer op
oneigenlijke manier in betrokken te worden, Mark.

 > Helaas, we kunnen
> slechts de schade beperken door zo weinig mogelijk eraan mee te doen
> en een alternatieve aanpak als voorbeeld te stellen.

Eens dus.

> Dat doen we in
> Nederland met het gedoogbeleid van coffeeshops en internationaal nu
> door de papaverplantages te gedogen. Prima toch?

Absoluut, maar er dreigt anders. Zie andere e-mail
in deze draad

> Natuurlijk moeten we
> nog een paar stapjes verder gaan in Nederland, zoals gereguleerde
> wietplantages voor de Nederlandse markt.

Eens, we moeten af van die bekrompenheid die ons
allen heel veel kost.

> Maar ja, dan moeten de
> kiezers en de meer progressieve partijen wel eerst het CDA 'links'
> laten liggen.

Die conservatieven doen inzien dat zij het zijn die
in belangrijke mae zelf mede-verantwoordelijk zijn
voor de verschijnslen die ze zeggen te willen
bestrijden.

> En ik zie dat voorlopig helaas nog niet gebeuren,

Hier ligt toch een schone taak. :)

> net zomin als de mogelijkheid dit rechtstreeks te
> kunnen regelen via directe democratie.

Juist wel, maar dan opgrond van echte er toe doende
argumenten. Geen geleuter van het is een paar eeuwen
terug in de wet opgenomen, en daarom zijn we tegen,
zoals de conservatieven (zoals Bart) prediken. ;)

Henk Elegeert