eens met begroting? (was - hier word ik moe van)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 7 09:42:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> als het kabinet demissionair zou zijn gebleven,
> hadden we op 20 september verkiezingen gehad (datum volgens kieswet).

Waarmee nog maar eens duidelijk wordt dat de
democratie in verkeerde handen terecht is gekomen.

> Dat is niet alleen de dag na Prinsjesdag, maar we
> zouden daar als partij nóóit klaar voor zijn
> geweest.

Dat bedoel ik. Daar zijn die toch voor. Welke
politiek partij is er dan nu niet klaar voor
verkiezingen ?

Kortom: Politieke partijen vinden zichzelf veel
belangrijker dan de democratie of de wet zelfs !!!

Er wordt gemarchandeerd met een Prinsjesdag die een
continuiteit suggereerd over de hoofden van de
bevolking heen en die daarover zelf geen zeggenschap
krijgt. EN waarom?

Is dit kabinet dan niet gevallen? Of geniet het zo'n
ongekende populariteit dat die voorzetting
rechtvaardigd?

> De hele kandidaatstelling moet nog gebeuren, het
> verkiezingsprogramma moet worden geschreven,
 > gepresenteerd, en behandeld op
> het congres, enzovoorts, enzovoorts.

Tja, daar zijn ze dus eigenlijk te laat mee.

Maar dat geeft niet hoo,r ook D66 is wel mee bereid
om de de kiezers in dit land een oor aan te naaien
en twee maanden langer dit ASO kabinet mogelijk te
maken, en wat erger is; over haar graf uit gaat
regeren, alsof er niets veranderd is. De arrogantie
van de macht en het eerder lam geslagen volk ziet
met lede ogen toe hoe Fortuijn opnieuw zijn gelijk
haalt. Over populisme gesproken.

 > Dus wat dat betreft komt het iedereen
> handig uit dat het twee maanden later is.

Het is duidelijk, Bert dat de lieden er voor
zichzelf zitten en lak hebben aan de democratie of
de regels. Niet de spelregels maken de diesnt uit,
dat doen de lieden nu zelf wel.

Elke politiek partij, Bert hoort ten alle tijden
klaar te zijn voor verkiezingen. Daarvoor zijn ze in
het leven geroepen. Dat ze geen vinger aan de pols
hebben met de werkelijkheid is echt al veel langere
duidelijk. D66 voorop zou ik zeggen.

Kan er twee maanden langer misselijk makende
propaganda worden gevoerd voor het meest asociale
kabinet dat dit land ooit gekend heeft.

> Om dezelfde reden zal niemand morgen
> hard tegen de missionaire staat van
 > dit tussenkabinet fulmineren, en het
> belangrijkste is bovendien dat er
 > snelle verkiezingen zijn.

Precies, en worden opnieuw voor de (zoveelste) 4de
keer in 8 jaar, het begint een gewoonte te worden,
zo'n  beetje de helft van de bevolking, buitenspel
geplaatst. Zitten al 8 jaar op veranderingen en
echte vernieuwing te wachten.

Die snelle verkiezingen komen er juist niet, die
worden immers uitgesteld. Uitgesteld omdat diezelfde
hoegemeente er haar eigen regels op na houdt, en
graag over haar eigen graf heen regeert.

Nu zal de koekjestrommel wel open gaan en kunnen de
ten onrechte uitgevoerde bezuinigingen (ze konden
het toen al niet uitleggen, en het wordt steeds
duidelijker waarom niet) als 'kadootjes' en 'zoete
koekjes' worden herverdeeld. Ter meerdere eer en
glorie van, wat de geschiedenis in zal gaan als, een
hervormingskabinet, waar een kleine partij zich
heeft laten misbruiken.

Hetgeen nu juist zichtbaar wordt en waar ik die club
zelf nog maar niet over hoor. Nee, zij zijn voor
voortzetting van 'hun plannen' maar dan uitgevoerd
door anderen. Daarmee de suggestie wekkend dat er
met andere partijen geen zaken zouden kunnen worden
gedaan. Je moet er maar opkomen. Was dan in dit ASO
kabinet blijven zitten, zou ik zeggen. Dit D66 heeft
immers niets (meer) te bieden.

Henk Elegeert