Colijn III

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jul 6 19:13:41 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik heb het hier al eerder geschreven, en ik dacht Henk Vreekamp ook,
> Balkenende heeft veel parallellen met Colijn zoals de rigide
> bezuinigingspolitiek bij Hendrik, die onze economie bepaald geen goed heeft
> gedaan, en het groot aantal hele en vooral halve kabinetten waarin hij
> grossierde: Colijn I was van juli25-november 25 (gevallen over het
> amendement Kersten), en de kabinetten De Geer  en Ruys de Beerenbrouck waren
> er van 1933-1939 de kabinetten Colijn II, III, IV en V. Het vijfde kabinet
> [...]

Als onze democratie zichzelve serieus neemt
natuurlijk wel.

Net doen of je neus bloedt en precies vormgeven
waarop nu juist al zoveel kritiek is kan dan geen
goede doorstart zijn. Dit kabinet is per definitie
al ongeloofwaardig geworden.

Een parlement dat haar taken serieus neemt stuurt
zoiets meteen naar huis. Tenzij de verziekte
partijpolitieke cultuur ook hier weer de boventoon
voert natuurlijk. En daar lijkt het wel op.

Henk Elegeert