Olmert geeft leger carte blanche

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Jul 4 13:25:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 4-jul-2006, om 9:24 heeft Mark Giebels het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> extremisten. Bij vrede zal de macht van diezelfde extremisten snel
> verdampen. En bij de Israelische extremisten betekent dat ook dat ze
> zullen moeten verhuizen. En dus doet men er alles aan om die vrede te
> voorkomen, ook al zegt men voortdurend het tegendeel natuurlijk en
> probeert men alle schuld bij de ander te leggen, om maar vooral de
> steun van de geldschieters te houden.

mee eens mark
israel staat vanaf hun oprichting met hun rug tegen een muur.
zolang ze zich kunnen verdedigen kunnen ze daar blijven bestaan
en de palestijnen staan in een moeras
zo nu en dan een zwembandje toegegooid krijgen

> Een zelfde soort machtstrijd is natuurlijk ook gaande onder de
> Palestijnen, alhoewel Israel, de VS en nu ook de EU helaas, het voor
> de Palestijnse extremisten wel erg makkelijk maakt.

yep
hoe het anders zou kunnen weet ik ook niet
het concept 'natie' werkt daar imo niet meer, zo het al ooit gewerkt
heeft

> Op wereldschaal zien we hetzelfde verschijnsel optreden in de strijd
> tussen het zogenaamde vrije Westen en de Islamitische wereld. Zo was
> Bush bijvoorbeeld nooit herkozen en had hij nooit zover naar rechts
> kunnen opschuiven als Al Qaida die aanslagen niet had gepleegd.

yep
al zou ik de positie van het westen niet rug tegen de muur willen
noemen en die van de islam niet in het moeras.
ook die vergelijking past niet helemaal.

gr elma