Bakker: D66 eerder uit op val Verdonk

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Jul 3 08:58:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgende fout?

Niet reageren betekent dat men dus het CDA en de VVD het zg. zoet laat
uitdelen. En let maar op dat er ineens meer dan voldoende is. Kijk eens naar
mijn vorige bijdrage overde WW en de WAO-WIA-premies. Juist nu komt het UWV
met hele mooie cijfers, net zoals het CPB altijd met cijfertjes naar buiten
komt die de regering goed gezind zijn en erg goed uitkomen. Of ze positief
of negatief zijn, ze dekken altijd de voornemens van het kabinet.

We mogen toch hopen dat het D66 niet alleen maar ging over het optreden van
Verdonk inzake AHA, maar het totaal van haar beleid?
Hoeveel mensen zitten er nu nog te wachten op een vorm van behandeling, die
men zo graag zou willen starten, omdat Verdonk weigert een antwoord te
geven?
Er is toch geen spoortje van menselijkheid te vinden in haar beleid en niet
alleen dat van haar. En dan houden we nog rekening met de moeilijkheidsgraad
van het onderwerp. Maar een minister treedt aan met een doel. En dat zal en
moet worden gehaald en in haar optie gaat ze ervoor over lijken.
Er was dus bij de VVD niet genoeg draagkracht omdat ze wat anders aan het
doen was, partijleider proberen te worden. Niet het onderwerp is van belang
maar waar je toevallig even druk mee bent. Als die strijd er nu niet was
geweest, zou het dan anders zijn geweest? Kom nou.
D66 eerste grote fout was al, tegen eerdere uitlatingen in, de deelname aan
dit kabinet. Dit kan je niet uitleggen aan de burger, hoe goed je dat ook
probeert. Laten we het dan maar niet opnieuw over de totale inhoud hebben
van wat men teweeg heeft gebracht, hoe goed bedoeld ook maar via totaal
verkeerde manieren.

We zouden in Nederland eens af moeten van 3 jaar lang schrapen en dan het
oogstjaar uitdelen. Zalm hebben we het weer horen zeggen dat de grootste
fout was het uitdelen op he eind van het vorige kabinet Kok. Hij was toch
minister toen en deed dat dus heel erg bewust. Maar nee, de schuld daarvan
lag maar bij een partij, de PvdA dus. De VVD en het D66 waren daar niet bij?
Hoezo kabinetsverantwoordelijkheid?
En nu willen het CDA en de VVD met de penose (LPF) gaan spelen omdat het in
het oogstjaar beter uitkomt?
Pechtold had het schijnbaar toch bij het goede einde toen hij het had over
vieze en smerige spelletjes, hopelijk kan hij er D66 voor behoeden daar niet
(meer) aan mee te doen.
Eerlijkheid duurt nog altijd het langste, al is die term al oud.

Ger