Onaantastbare Hollanders

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Jul 2 11:51:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

OK Martin, ik sloeg door, maar wel vanwege die abjecte,weliswaar
impliciete, maar toch, beschuldiging van jouw kant....Na vier jaar VS
is dit een voor mij een zeer herkenbare manier van excommuniceren van
critici. Vandaar dat ik je nogal snel in het pro-Uruzgan kamp
plaatste.

Ik hoop uiteraard van harte dat je neefje, en zoveel mogelijk andere
Nederlandse militairen er ongeschonden vandaan zullen komen. En dat
men om dat te bereiken niet al teveel Afghaanse slachtoffers maakt.

Blijft staan dat ik 100-1 verhoudingen (of nog extremer) in aantallen
slachtoffers per definitie afkeuringswaardig vind. Er is dan immers
sprake van excessief geweld.

Maar je hebt gelijk, daar heeft het Nederlandse parlement wel het
groene licht voor gegeven. En militairen kun je niet verwijten dat ze
alles doen om de vijand uit te schakelen. Daarom is ook dat 'we
steunen de troepen, ook al zijn we tegen de missie', alhoewel
begrijpelijk, geen verstandige grondhouding wat mij betreft.

Groeten,
Mark Giebels