Hirsigate: D66-ministers vallen fractie af

Sat Jul 1 00:26:17 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>over Verdonk, waarbij de druppelemmer theorie zich twee keer voordeed: een
>keer voor het beleid van Verdonk, wat in een penititiaire inrichting al fout
>zou zijn, en een voor een spartelend D66, dat iedere keer weer door de grote
>jongens werd weggezet. Daar zit ook de grote fout van onze coalitiepartners:
>zij konden scoren, ons werd alles ontzegd.

Tjerk, ga je (Bert trouwens ook) hetzelfde zeggen als ik tot nu toe over
Aso nu D66 van CDA en VVD verlost is ? Dat is toch niet geloofwaardig ?
Ja, D66 is ingepakt door CDA en VVD. Heeft niets bereikt en zo. was lou-
ter nodig om boven de 75 zetels te komen. Je zal het mij niet horen ont-
kennen, hoor. Het ging overigens pas mis met die Paascrisis; daarvoor was
het alleen een 'minder wenselijk kabinet'. En ook die Paascrisis kwam door
D66 (echt niet van de PvdA).

Ik verdedig Verdonk in het geheel niet (waarom zou ik ?). Ik kijk naar wat
D66 woensdag/donderdag heeft gedaan en dat koppel ik los van de uitkomst
(lijkt me wel zo eerlijk). En dan komt men zo'n beetje uit op datgene dat
iedereen zo'n beetje zegt.

Bert doet een beetje of zijn relaas mijn analyse weerlegt - maar dat is
geenszins het geval. Ik zie geen strijdigheden. Bertus zegt het allemaal
wat aardiger en ik wat harder (hoort ook bij een analyse).

Overigens geen peilingen. De barometer-site is nog steeds down en teletekst
geeft het ook al niet. Was het in Nova ?

Misschien dat Bert ook wil uitleggen waarom Verdonk weg moest nadat ze op
verzoek van de Kamer, inclusief op verzoek van D66, had gelogen om AHA een
paspoort te geven ? Wat zou D66 gedaan hebben als Verdonk AHA geen paspoort
had gegeven ? Dit begrijpt dus echt niemand.