De klas uit, de cel in

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Jan 31 21:58:05 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> Dit ontving ik van medeleerlingen van Taida.
>
> Glenn.

Stof tot nadenken dus. Regels zijn abstract en star en uitzonderingen
worden meteen precedenten. Dat laatste zal wel de reden zijn voor het
onredelijke overheids-optreden hier.

Is er een manier om te zorgen dat mensen met meer wijsheid en gezond
verstand tegemoet getreden kunnen worden? Zonder dat willekeur de
overhand krijgt? Het is weerbarstige materie, want waar meer vrijheid is
om naar bevinden te handelen (in principe dus toe te juichen) komt
meteen de loden last van de bijbehorende verantwoordelijkheid (voor
afwijzende beslissingen) om de hoek kijken. En niet iedereen die hier
naartoe wil komen is zomaar welkom in Nederland, dat is een praktische
onmogelijkheid.

Uiteraard zou Taida examen moeten kunnen doen. Maar daarna? Hier zonder
haar ouders, of in Kosovo met een Nederlands diploma?

Bart

(knip rest)