Hoofdredacteur Idee, Kees Verhaar, stapt uit D66

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Jan 31 10:27:03 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> [...]
> van D66, heeft vorige week zijn lidmaatschap van de partij opgezegd uit
> onvrede over het functioneren van de partijtop.
>
> Kees Verhaar kampt met een 'algemeen gevoel van onvrede dat velen in de
> partij met mij delen' en voelt zich niet meer thuis in D66. Hij heeft drie
> directe aanleidingen om zijn partij na veertien jaar lidmaatschap te verla-
> ten.
>
> Ten eerste noemt hij 'de wijze waarop minister Pechtold het debat over het
> functioneren van de politiek voert'. Het ontbreekt Pechtold aan loyaliteit
> tegenover zijn collega-ministers, vindt Verhaar.

Kees Verhaar hecht blijkbaar nogal aan loyaal zijn, maar presteert het
wel om zijn (ex-)eigen partij door het slijk te halen. Hoezo loyaal?

Kijk eerst eens naar hoe zijn collega's (met name Kamp en Hoogervorst)
zich over Pechtold uitlieten voordat Pechtold in Opzij de algehele mores
in Den Haag aan de orde stelde.

Zijn suggestie dat D66 vooral voor de bühne bezig is vind ik kwaadaardig
naar D66 toe. Gaat het niet om mensenlevens? Is het niet belangrijk om
de wijze van opereren ter discussie te stellen, nu bijna iedereen wel
toegeeft dat de Amerikanen daar de boel daar zodanig verstierd hebben
dat er nu voor de Nederlanders nawelijks normaal te opereren valt?

Ten derde heeft hij "sterk de indruk dat iedereen, behalve gezinnen met
kinderen, er op achteruit gaat". Ja ja, tegenwoordig is een "indruk" al
voldoende om met veel bombarie uit de partij te stappen?

Nou als dit maatgevend is voor de persoon Kees Verhaar, dan is het good
riddance, wegwezen jij.

Bart Meerdink