En nu?

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Jan 31 10:11:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Ik denk niet, dat de uitzending naar Afganistan, als een meerderheid van de
tweede kamer dat wil, wordt tegengehouden, als wij uit het kabinet stappen.
Het CDA en de VVD zullen gedoogsteun zoeken bij LPF en/of de Christen Unie
en SGP tot de komende verkiezingen, zo schat ik in.

Aan ons dan de keuze: of tot de laatste snok meedoen met een kabinet, dat
binnen D66 weinigen echt hebben zien zitten, en wellicht meeprofiteren van
het oogstjaar, althans de voorspoedige economische vooruitzichten (Clinton
ooit: It is the economy, stupid, tegen Bush sr) of eruit en vanuit een
constructieve oppositie weer een nieuw profiel zoeken. Ik schat dan wel in,
dat we niet veel media aandacht meer zullen krijgen, als oppositiepartij nr
4 of 5.

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht