Eerste-Kamer fractie D66 heeft genoeg van opschudding Pechtold

Tue Jan 24 11:33:57 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
Datum: 24 januari 2006
Opm:   Op de bovenstaande URL staan reeds meer dan 200 reacties.

D66-senator heeft genoeg van Pechtold
-------------------------------------

AMSTERDAM - D66 in de Eerste Kamer heeft schoon genoeg van de politieke
opschudding waarvoor partijgenoot minister Pechtold (Bestuurlijke Ver-
nieuwing) keer op keer zorgt.

D66-fractievoorzitter Schuyer in de senaat roept Pechtold op om op te houden
met het spuien van zware kritiek aan het adres van collega-ministers en
premier Balkenende.

'Hij heeft dat nu twee of drie keer gesteld en ik denk dat dat nu voldoende
is', aldus Schuyer, die Pechtold erop wijst dat het doorgaan met zijn acties
vervelende gevolgen kan hebben. 'Je loopt dan het gevaar dat je de loyaliteit
van je collega's verliest en dat is het niet waard.'

Kamervoorzitter Frans Weisglas noemt de kritiek die Pechtold heeft op zijn
collega-politici 'oncollegiaal en deloyaal'. "Als ik het in Den Haag zo
slecht naar mijn zin zou hebben als Alexander Pechtold, zou ik gewoon een
enkele reis naar Wageningen nemen.'

Pechtold haalt deze week in Opzij uit naar politiek Den Haag, waar alles
nog 'vuiler en vunziger is dan mensen denken'. Ook zegt hij moeilijk uit
de voeten te kunnen met collega's als premier Balkenende en minister
Donner (Justitie), al voegt hij eraan toe dat dit wel wederzijds zal zijn.
De coalitiepartners van D66 negeren de laatste uitspraken van minister
Pechtold.

--------
(c) 2006 Telegraaf