Pechtold: Ministers gaan vreselijker, vuiler en vunziger met elkaar om dan wie ook

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Jan 23 10:56:53 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Maar hij had zelf al gebiecht... Pechtold.
> Gewoon, makkelijk, bij een andere ex-katholiek.
>
> "Ik ben meer van de gezellige katholieken,
> of nog beter: de ex-katholieken."

Pechtold is mijn man.

Voor je een probleem kunt oplossen moet je het eerst erkennen. En een
beetje lichtvoetigheid is ook een goede zaak in dit kabinet dat uit
zuiver lood is opgetrokken.

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gepraat met een slot op de
mond. En de D66-fractie is daar ook steeds mee bezig, vooral Boris I.

Gewoon zeggen wat je vindt (op een nette, respectvolle, niet
polariserende manier natuurlijk), dit schept het snelst duidelijkheid
(en dat aspect is belangrijk!). En dan vervolgens bereid zijn om royaal
sorry te zeggen voor wat je achteraf eventueel een ander tekort gedaan
blijkt te hebben. De duidelijkheid die zo geschapen wordt, dat is de
winst voor allemaal.

Bart Meerdink