Aso wil leefstijlmisdaad invoeren

Thu Jan 19 11:32:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,
>Kerk en Staat toch weer niet gescheiden?

 Momenteel is de staat een kerk. In feite wordt van de burger verwacht
 dat men zowel belijdend liberaal als dankbare Christen is. Wie geen
 liberaal is, wordt gezien als een sociaal gevaar en wie geen Christen
 is, is eigenlijk niet helemaal goed bij z'n hoofd. Daar mag liberaal
 en Christen zo'n beetje alles mee doen. Het verschilt niet wezenlijk
 van het ruimen van kippen - Aso kijkt naar de burger als de nazi naar
 een Jood.

 Ons land begint zo langzamerhand nogal eng te worden. De afwijking is
 tot norm verheven, de leugen is de waarheid. Orwell's boek is verwezen-
 lijkt.

 En wat D66 betreft... Zelf heb ik niemand meer in mijn omgeving die D66
 stemt. D66 wordt verantwoordelijk gehouden voor de chaos die dit idiote
 kabinet aangericht heeft; Dittrich wordt gezien als een malloot die alles
 en iedereen verraden heeft.

 Kan de burger nog iets opbouwends uit Den Haag verwachten nu het 'oogst-
 jaar' lijkt te zijn aangebroken ? Eerder heeft men een furie van onge-
 remde waanzin te vrezen waarbij ramp op ramp gestapeld zal worden en
 waarbij alle verhoudingen compleet zoek zijn.

 Zou Balkenende soms de terugkeer van Jezus verwachten ?
 Het zou me niets verbazen.

 Niets verbaast me uberhaupt nog meer.