Hoezo crisis ? - D66 wordt geadviseerd door Big Brother-winnaar

Tue Jan 17 13:59:50 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Telegraaf
       Rubriek: Prive
Datum: 16 januari 2006

Big Brother-winnaar geeft tips aan D66
--------------------------------------

DEN HAAG - Big Brother-winnaar Joost gaat dinsdag langs bij D66 om de
partij tips te geven over het binnenhalen van stemmen. Hij doet dat op
uitnodiging van D66-Kamerlid Boris van der Ham. 'Ik won Big Brother met
51 procent van de stemmen, ik heb nog wel wat tips voor D66 hoe ze ook
zoveel stemmen kunnen krijgen', zegt Joost Hoebink.

De 21-jarige Joost is al een aantal jaren lid van de regeringspartij.
'Ik ga ook met D66 praten over mijn idee om van de Tweede Kamer een
soort van Big Brother te maken. Als we overal camera's ophangen en er een
show van maken, is het voor het publiek beter te begrijpen.' Volgens
Joost heerst in de politiek nu te veel een 'achterkamertjessfeer'.

'Ik hoor van veel mensen dat ze zich ergeren aan de verheven houding die
veel politici hebben, het is tijd voor duidelijkheid.' Hij weet dat zijn
uitspraken veel lijken op dingen die ook in populistische hoek gezegd
worden. 'Maar ik vind dit soort plannen echt bij D66 passen.'

Zoals ook in het Big Brother-huis bleek, praat Joost graag met anderen
over politiek, maar hij heeft nog niet de wens de politiek in te gaan.
'Misschien over vele jaren, als ik oud en wijs ben.'

--------
(c) 2006 Telegraaf