Kinderen gratis meeverzekerd?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Jan 16 13:12:08 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> [...]
> probleem. De uitkering blijft maar uit en uit, een week of 9 is
> normaal zo schijnt het. Platzak, flink in het rood, dus geen
> automatische betalingen meer en dus ook de zorgverzekering niet.  3
> Kleine kinderen die dus dadelijk ook niet verzekerd zijn? Hoe gaan we
> daar mee om, ouders die om welke reden dan ook geen premie betalen,
> zijn de kids dan ook automatisch maar niet verzekerd? Of voor mensen
> waar de tandartspremie te duur voor blijkt, de kinderen straks met
> een mond vol rotte tanden laten lopen. Hoogervorst heeft al
> aangewezen waar ze komen zitten die tanden.

Ach Ger, staan ze straks tenminste niet (meer) met hun bek vol tanden. ;)

> Gaat goed zo, denk ik, in dit landje. Het CDA wil haatverspreidende
> organisaties of groeperingen sneller kunnen verbieden of aanpakken.
> Kunnen ze mooi beginnen met hun kabinet en zichzelf.

Was ook meteen mijn gedachte, Ger. Maar te vrezen valt dat de dominees-
en pastoresclub de beperktheid en idiotie van hun onnozele plannen zelf
niet doorzien. Want wie zouden ze nu aan willen spreken, toch niet
zichzelf toch. En welk een gedachten moet je hebben over anderen? Toch
niet anders dan dat zij niet deugen en die van het CDA zelf wel. Kom we
worden allemaal lid van de haatdragende club. :)

Overigens vind ik het wel weer mijn stelling ondersteunen dat we in een
partijpolitieke systeem -democratie kun je het niet langer meer noemen-
  zijn aanbeland waar voor de burgers zelf geen plaats en ruimte meer is.

En wat je daarboven beschrijft, de eindeloze decentralisaties (welke
niet te corrigeren zijn), en wat er nog meer: werkgelegenheid
bijvoorbeeld (ik had het eerder over 1500 a 200) maar zie:

http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,31-1-2039--2983184-1471--,00.html

En hier wordt zelfs gesproken over 3000 die er dus NIET komen!

Henk Elegeert