PvdA tegen Uruzgan-missie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Jan 15 10:49:48 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Mark,
>
> Ik hoop dat je met je analyse gelijk hebt, maar de PvdA heeft zich in
> dit dossier weer eens laten kennen als de klassieke politieke partij,
> die vooral in machtstructuren denkt en alleen maar op ons kan afgeven,
> zonder zelf ook maar iets van een standpunt te geven. Bert, ik hoop dat
> je in de komende debatten hierover Koenders van katoen geeft, want het
> is eigenlijk schandalig wat deze de afgelopen weken als PvdA
> woordvoerder in deze discussie heeft ingebracht afgezien van gescheld op
> [...]

In dat geval dan maar de inhoudelijk debat in, en de pavlov jegens de
Pufda achterwege laten. Die zal immers toch weer een eigen leven gaan
leiden en hun standpunten zullen in de TK aan de orde moeten komen.

Bovendien kennen die de nukken van het CDA maar al te goed, want hoe dan
ook zijn zij het die met name verantwoordelijk voor de soap en dat samen
met de VVD.

Ook Bert moet die kennen, maar ja, daarmee vormt ie nu juist een
coalitie. :) Dan is het handiger idd, voor wie niet verder kijkt, om de
Pfda van machtspolitiek te betichten.

Opvallend overigens hoe snel die twee (CDA+VVD) elkaar weer gevonden
hadden om de zaak anders dan middels een goed en stevig debat erdoor te
willen krijgen. Waardoor, vanwege het uitblijven van een duidelijke
keuze, de druk elders kon worden opgevoerd. Dat nu lijkt me machtspolitiek.

Henk Elegeert