We zijn geen schaamlap voor Amerika

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Jan 14 22:31:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

(...)

> Dus DIT plan afwijzen omdat het een slecht plan is, maar wel direct
> meewerken aan het ontwerpen van een plan dat wel robust is en een goede
> kans van slagen heeft. Daar zou dan wel een voldoende meerderheid voor
> kunnen komen.

Ik bedenk me dat het wel bijzonder onwaarschjnlijk is dat Nederland van
de VS gedaan zou krijgen dat de plannen (en ook nog zeer ingrijpend)
aangepast zouden worden, als het al mogelijk is om in deze situatie
zomaar een goed plan te verzinnen voor Afghanisten.

Vergeet die mogelijkheid dus maar weer. Er lijkt hoogstens plaats voor
een cosmetische aanpassing die feitelijk aan de bezwaren weinig oplost.

Maar ja, gewoon niet gaan einde verhaal, dat zullen VVD en CDA
(Balkenende) niet kunnen verkroppen.