Crisisdreiging D66 over Afghanistan

Thu Jan 12 12:30:21 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Ga zo door Bert, laat Balkenende maar een tonen of hem dit een crisis
>waard is. Ik hoop van wel, dat verdwijnt hij tenminste.

 Volgens mij zal Brinkhorst zich morgen van de fractie distantieren. Ook
 hij zegt steeds niets maar morgen zal hij toch echt hom of kuit moeten
 geven. Hij maakt dan uiteraard de keuze die hem de meeste speelruimte
 geeft (als D66 perse wil dat het kabinet valt, dan zal dat in de Kamer
 moeten gebeuren en niet in het Kabinet).

 't Valt natuurlijk wel op dat 1) Balkenende opnieuw de regie niet heeft
 gehad en 2) dat het niet goed gaat met alle partijen die deel hebben ge-
 nomen in die andere twee missies: Balkenende I en Balkenende II. Het ligt
 voor de hand om daartussen een verband te zien.

 Dittrich is terug in het land (hij zat op de Antillen). Ben benieuwd wat
 hij nu weer gaat zeggen... Kamp hield vanmorgen in elk geval alles nog
 open.