Crisisdreiging D66 over Afghanistan

Wed Jan 11 16:52:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Teletekst meldt:
>Als de PvdA "op machtspolitieke grond"
>besluit de missie te steunen, zal D66
>vrijwel zeker uit het kabinet stappen,
>zegt Bakker in Elsevier.

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>ik vind het heel prima! goed zo bert en d66.

 Maar je laat je eigen lot toch niet bepalen door een oppositie-partij ?

 Daarom schreef ik dus,
>Het lijkt als twee druppels water op de Paascrisis van 2005.

 Want toen gebeurde dat dus ook.

 Als het kabinet niet openlijk van de zaak afziet, dan komt er weer een
 probleem bij. Namelijk dat de PvdA terugkomt op het bezwaar om de zaak
 inhoudelijk te gaan behandelen. En dan spreekt de PvdA zich dus uit
 voor de missie.. Want als D66 dan z'n woord houdt, komt die missie er
 toch niet...