artikel 137c?

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Feb 26 19:44:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op zaterdag, 25 feb 2006 om 19:59
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ? Mij is geen gemeenschappelijke kennis op dit punt bekend?

ik ben vaak in mijn  leven getergd, vind mezelf wel ervaringsdeskundig
op dit gebied

> Niet aantoonbaar. In je subjectiviteit zou er nog sprake kunnen zijn
> van enig 'mee voelen', maar aantoonbaar ?????

ach, telefoontjes 's nachts, e-mail die niet deugt, pesten op het
schoolplein met getuigen erbij, voorbeelden genoeg?

> Sterker nog, als er spake zou kunnen zijn van 'mee voelen' moet er dus
> sprake zijn van iets objectiveerbaar gegeven. Nou, toon maar eens aan.
> :) Want, waarom is z/hij dan niet beledigd?
>
> Kortom: zelfs in het 'mee voelen' zit geen object dat aantoonbaar
> gemaakt kan worden.

wij verschillen ind eze van mening. ik kan er niet mee zitten

> Maar waarom? Het is slechts een geverfd doek waaraaan betekenis
> toegekend wordt op een al even subjectieve wijze.

maar op film ziet het er onleuk uit, en is bewijsbaar. ik zit er verder
niet mee

> Het als een belediging opvatten ???? Toon eens aan?

nou nee dank u

> Positief, weet ik niet. Er wordt ten onrecht onderscheidt gemaakt.
positief in de zin dat degene die door de maatregel bevoordeeld wordt
dat ervaart als positief

> OK. Maar ik bedoel. Als je twee mensen hebt waarvan de een zich
> 'beschermt' weet door een wet die eigenlijk niet zou mogen bestaan.
> Immers zou algemeen geldende moeten zijn

is ook algemeen geldend. de doelgroep heeft er algemeen geldend recht op

> , maar daarvan weten we dat is ie niet want slechts bepaalde groepen
> zullen er gebruik van maken.

ja. de doelgroep dus

> Terecht dat Moslims de wet inroepen, maar je zult zien dat ie van geen
> enkele betekenis is.

> Het betreft SR, dus lijkt het mij van belang. Wat heeft bovendien een
> veroordeling voor zin als daaruit geen lering getrokken kan worden?

het hangt ervan af wie welke lering weet te trekken

> Darvoor hoef je toch geen juuuuuurist te zijn. :)

jawel hoor

> Wil je cijfer of een goed/slecht? :)

ik geef zelf mijn eigen cijfers wel
je bent mijn leraar niet. geenszind eigenlijk

gr elma, (diploma viswijf, studerend voor k*twijf, en secretaris
hirsist)