Ebru Umar over geilen op Hirsi Ali

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Feb 25 15:01:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op zaterdag, 25 feb 2006 om 12:14 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> sja, ook dat is denk ik een vrij persoonlijke en subjectieve interpretatie.

Uiteraard. Echt veel verder dan dat kun je ook niet komen.

> ik heb een andere.

Vertel ....

> maar dat mag van mij.

Je mag van jezelf een eigen mening hebben. Fijn Elma. :)

> van jou ook?

Hangt er vanaf hoor. :) Vertel eerst maar....
Het zou kunnen, maar ik ken 'em (nog) niet.

> ik begrijp dat jij dat erin leest. ik lees het anders.

Vertel eens ....

> wie wendt het hoofd af? ayaan of ebru?

Ayaan tav. de confrontatie, de kritiek.

> als ze zou schrijven: 'ik heb er zo'n spijt van dat ik theo en jou met
> elkaar in contact heb gebracht, want nu voel ik me mede schuldig aan
> zijn dood.'
> dat zou voor mij wijzen op een schuldgevoel.

Zoals gezegd, schuldgevoel bestaat niet. Het is een constructie.

> maar dat schrijft ze niet

Gelukkig niet.

> ik heb de speech van ayaan in berlijn niet helemaal gehoord, dus ik kan
> er weinig over zeggen ook niet of ebru gelijk heeft

Dit snap ik niet. Hoe bedoel je dit?

> dat kan wel, maar ik kan niet beoordelen of ik het met haar eens ben

Wat ontbreekt?

> met 'haar' bedoel je ayaan?

Sorry, ja.

> die heb ik niet horen en zien zeggen wat ebru beweert

Je beweerde eerst iets anders, toch?

> met 'zij' bedoel je ebru?

om de logica te blijven volgen, ja.

> en het zal best dat ebru er zo tegen aan keek.

Zo 'best' lijkt het me allemaal niet.

> moet ik er nu ook zo tegen aan kijken?

Nee, hoe kom je daar bij?

 > terwijl ik die uitzending niet gezien heb?

Tsja, .... zien?  :)
En over welke uitzending heb je het dan psies?

> waar ebru wel of niet bij zat weet ik niet, en kan ik ook niet verifiëren
> dat marc zijn gelijk haalt uit het 'feit' dat ebru ergens wel of niet
> bij zat. dAt vind ik onzindelijk redeneren.

Heeft Marc niet, bij mijn weten, zei/schreef: "Aan de andere kant:  het
geeft haar kritiek op AHA ook weer iets authentieks. Ze zat er immers
zelf bij.".

En: "zijn gelijk haalt uit het 'feit'", lijkt me niets meer of minder
dan jouw interpretatie.

> ik vroeg waarvAn ik tegenover jou bewijzen zou moeten leveren
> ik had het niet over marc

Het is duidelijk, inmiddels. Mij dan toch.

> waarin gelijk hebt? ik weet niet precies wat ik moet bewijzen van jou

> dat staat hierboven
> hij beweert dat ebru gelijk heeft omdat zij ergens bij zat
> hij schreef geloof ik iets van 'authentieke reactie'.

"
Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,

  Ze is de enige uit de 'Van Gogh'-stal die ik wel weet te pruimen.

  Ze gaat duidelijk gebukt onder een diep schuldgevoel dat zij het was
die  Van Gogh en Hirsi Ali aan elkaar heeft voorgesteld (pleit voor
haar, lijkt  mij - AHA heeft er daar in elk geval geen last van). Aan de
andere kant:  het geeft haar kritiek op AHA ook weer iets authentieks.
Ze zat er immers zelf bij.

  Marc Fluks, Amsterdam
"

Nu staat het er, en volledig, onder:
Ja, en 'authentieke reactie' is gelijk 'bewijs' ?

> ik heb nog geen bewijs ergens van geleverd. dacht ik?

Stoute meid !!! :)

> en ik vind ook dat ebru ze erg bruin bakt

> ik weet niet hoe goed de vriendschap tussen theo en ebru was. ik ken gen
> van beiden

Ach vriend/collega, ik wil me niet verliezen in details die er (in dit
verband) verder niet echt toe doen.

> dus zou ik aarzelen om van 'verraad' te spreken

Dan DUS wel, idd.

> en ik denk niet graag voor anderen.

:) Zal Marc heel blij mee zijn. :)

> niet voor ebru en niet voor ayaan

Ik ook niet, die staat er dan ook niet. Het is de mijne, en op een
onderdeel.
Toch jammer dat je niet op de uitnodiging inging.

> ja, is echt opvallend
> vaker in de late avonduren (als ik al naar bed ben? ;)

Leuk. Zit je zo met je laptopje op bed?

> laten we elkaar voortaan maar overdag mailen als de hoofden fris een
> aardig zijn. ;)

Ik vind je best aardig. :)

> en ik:

Er gebeuren wel gekkere dingen in de wereld, Elma. ;)

Henk Elegeert