New Abu Ghraib abuse photos broadcast in Australia

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Feb 24 06:09:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> Henk Elegeert heeft op vrijdag, 17 feb 2006 om 16:15 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> ach, ik dacht dat ik dat hier best vaak deed. krijg er kramp van.

aj, ....

> gelukkig nog geen echte littekens van de guillotine. ;)

Ach zo ... wees blij. :) Over guillotine gesproken. Sprak deze week nog
eeen CDA-er die (quasie verontschuldigend) zijn dossiers opbouwt uit
krantenartikelen. Dacht nog, goh stel toch eens voor dat ie ook eens
afgerekent wordt op een artikel dat in de krant staat.

Hij ge-/misbruikt datzelfde non-argument wel vaker, weet ik nu.

> zal wel

Is zo.

> ik ben elitair ja, en daar ben ik best een beetje trots op
> wat niet wil zeggen dat ik de met minder geld en minder onderwijs
> toegeruste medemens niet zie zitten of liggen of staan.

Dat bedoel ik.

> volgens mij debatteert femke zich in al haar gremia suf, en ik zie
> geregeld eea op internet langs komen,

Mis ik iets?

 > maar ik ben zelf niet meer een
> vaergadertijger. those days are over.

Precies. En erg pro Europees allemaal maar in je buurt (de praktijk)
tref je hen niet aan. Elitair dus, idd.

> helemaal mee eens, maar:
> is dit een open deur?

Nee, maar wat moeten ze daar met een VK? ;)

> een zoethoudertje voor lastige gl vrouw?

een watte? :)

> die 29 jaar leraar was?

Ook dat nog ....

> ik snap het verband niet

Onderwijs maakt dat vrouwen zelfstandiger in het leven kunnen staan.
Kennis is inmmers macht.

> ze zijn niet achterlijk. hun leiders kunnen ongetwijfeld goed lezen of
> hebben daar hun personeel voor
> die leiders zijn niet achterlijk, maar kwalijk. en adolf is hun vriend
> mogen ze samen branden in de hel, ;/

Hoho, die is er niet.

> de aanval van de mullahs, de imams, en hoe ze verder moeten heten is
> denk ik alleen westerse wormen en maden. wat democratie is kunnen ze
> niet weten, want hebben ze nog nooit geproefd

Ze zouden daar toch eens open voor moeten staan.

> psies

> zijn 'we' daarmee bezig dan? ik krijg niet die indruk.

Psies. (Je gaf geen Nederlands, wel?) ;) Democratie kent rare kostgangers.

> liever 'patriarchaal' imo
> het paternalisme is de ideologie, het patriarchaat het systeem

Paternalisme de ideologie?

> je bedoelt 'onze' overheid?

O.a. Ook de Amerikaanse stelt haar belangrijk geachte belangen op de
voorgrond, zonder zich te bekommeren over de gevolgen, in dit geval
wereldwijd.

> snap ik niet, lees niet alles. ;)

De 'overheden' (rijk,prov,gem) doen zogenaamd hun best om de jongeren
voor politiek te interesseren, maar zoekt hen daarvoor op in de scholen,
en niet in de openbare ruimte.

Als ze (de jongeren zelf) middels democratische instrumentarium voor hun
neus staan (spreekrecht publiek) en hun beklag doen en wensen/eisen op
tafel leggen wordt er niet naar hen geluisterd. Ze worden zelfs zichbaar
genegeerd, hetgeen nog meer irritatie opwekt.

Op 2 april 2005 zouden 80 Jongeren met elkaar op de vuist zijn gegaan.
Die zijn niet terug te vinden in het Politie rapport daarover. Wel dat
de ruiten die zogenaamd stuk zouden zijn gegooid al stuk waren. Daar
ging de burgemeester daags daarna hen een hart onder de riem steken, toch?

Is overigens geen reden het PvdA-raadslid, die dat ten stellligste
beweerde  (voor onze aller landelijk tv, nota bene) maar naar huis te
sturen.

De jongeren weten en zien datzelfde raadslid opnieuw op de kieslijst van
de PvdA prijken.

Verdonk die op al dat zogenaamde autochtone/allochtone rumoer afkwam had
al snel door dat hier iets niet geheel klopte. De onderwijstroela trapt
  er zo te zien met beiden poten in.

Ondertussen laat de burgemeester in een interview met de krant (en de
journalist waarmee hij samen de hype opzette) weten dat hij opstapt als
de NVU in het college zou komen. Maakt dus via een omweg de 'gekozen'
burgemeester alsnog mogelijk. Zij het dat de betaalde prijs erg hoog is,
al twijfel ik of het werkelijk een verschil zou maken.

Hij deinst immers ook nergens voor terug. In elk geval dreigt de sfeer
onder de provocaties van de burgemeester zelf weer eens uit de hand te
gaan lopen en krijgen lokale thema's geen tot geen kans. Wat daarvoor
opkomst noemt ie alvast proteststemmers ...

De lokale media hebben intussen alle aandacht voor de mogelijke dreiging
van de confrontatie tussen AFA en NVU.

De NVU, spint hier en opnieuw garen bij.

> je bedoelt bedoelt. ;)

Toch Nederlands? :)

> communiceren samen met het probleem taal bedoelde ik

Dan is er nog een lange weg te gaan.

> nee, natuurlijk bedoelde ik dat niet. grapjas

Ok. ;)

> en misschien moet je nog eens opzoeken wat voor krant dat was?

Ik las het ergens in de fora die daarover gingen ....

> en wat voor boekje dat geïllustreerd moest worden?

Ook dat verhaal gaat....

> volgens mij niet extreem rechts

Het maakt volgens mij wel verschil wie wat om welke reden publiceerd.

> maar er zal wel een joodse kip overheen gevlogen zijn zodat de mullahs
> weer antisemitisch jargon kunnen gebruiken. vinden zij. niet ik.

Dat verstoord het idd het debat.

> ik let altijd op. is mij n zwakte. ;)

Ik vergeef het je. :)

Henk Elegeert