No subject

Wed Feb 22 21:31:20 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Familie Hirsi Ali: AHA raakt aardig de tel kwijt

De overbekende AHA-frase luidt,
   http://www.ayaanhirsiali.web-log.nl/
   Wanneer Hirsi Ali hoort dat ze zal worden uitgehuwelijkt aan een neef
   in Canada vlucht ze via Duitsland naar Nederland.

Die zin kan men op verschillende wijzen lezen. Iedereen (ik ook) leest
er dat 'er een neef in Canada woont' maar er kan ook staan dat ze 'in
Canada wordt uitgehuwelijkt'.

Tot zover de neef van de familie.

De familie Hirsi Ali wisselt in de verschillende biografieen trouwens van
samenstelling,
* Op de bovenstaande web-pagina,
     http://www.ayaanhirsiali.web-log.nl/
  staat,
     Haar vader heeft vijf dochters en een zoon bij vier vrouwen.
* In de voorlaatste biografie,
     http://www.femistyle.be/nl/portretten/hirsi.shtml
  staat,
     Mijn vader en mijn moeder hadden samen drie kinderen, ikzelf, mijn
     broertje en mijn zusje. Mijn vader heeft daarnaast nog drie andere
     dochters bij twee andere vrouwen.
  -->AHA vergeet vrouw nummer 4.
* In haar laatste biografie,
     http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/dossier/asp/dossier/290/hoofdstuk/1/artikel/22962/index.html
  staat
     Zijn gezin - vrouw en twee dochters, Ayaan en Haweya - volgde hem.
  -->AHA vergeet dat ze een broer heeft.

Rare familie of rare AHA ?