Cartoonprotesten

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Feb 20 09:00:05 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ger & Marc,
>
> Als je dezelfde opmerkingen of beledigingen zou maken
> over een bekende Islamiet had je een vette kans op een
> dreigbrief of erger. Dat is dus het verschil tussen
> tolerantie en intolerantie.

Welke beledigingen Dirkie?

> Van mij mag ze alles zeggen, ik ben gelukkig in staat
> het kaf van het koren te kunnen scheiden zonder hulp
> van buiten.
> Het probleem is dat jullie voorgeven voor vrije
> meninguiting te zijn, maar in feite hier getuige geven
> van tegendeel.

Natuurlijk is er de vrije meningsuiting. Maar jij wil zeggen dat die vrije
meningsuiting ophoudt als het over degene gaat die dat zegt? Ze had het niet
eens over vrije meningsuiting, de kern van haar verhaal was het recht op
beledigen. Maw, je mag alles en iedereen voor rotte vis uitmaken, ongeacht
de "mogelijke" gevolgen, en je dan zelf heel verstandig vinden.
Als je daar zo van overtuigt bent niet mee Duitsland ergens mee gaan zeulen,
omdat er veel pers is je graag in de belangstelling staat met een korps van
beveiliging om je heen.
Zoiets van, ik kan lekker alles roepen met al die bescherming en jij niet,
ze schieten je misschien wel overhoop. Is dat de vrije meningsuitingen van
iedereen?

> En je maaket je dus schuldig waar je haar van
> beticht..

Van hetgeen zij me toedicht ja.

Rijkdom, Ger