Voor het gemak, het UWV maar weer eens

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Feb 18 19:56:06 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag een brief onder ogen gekregen van iemand die niet wist wat er daar mee aan moest.
De persoon valt onder kantoor Venlo en kreeg een brief dat de WAO-uitkering vanaf nu voortaan door kantoor Hengelo wordt uitgerekent.
Daar ben je klaar mee, de brief moet worden gemaakt, en verstuurt en wie schiet er wat mee op.

Er staat ook nog op dat je bij bellen de brief erbij dient te houden voor een snelle afhandeling. Dat zal geweldig gaan met het nieuwe landelijke nummer 0900-9294.
Als je belt moet je eerst je postcode intoetsen zodat men je met het juiste kantoor verbindt. Dat zal Hengelo niet worden vrees ik.
Dan moet je je sofinummer, o nee burgerservicenummer (hahaha) gaat dat heten, en om te horen dat het te druk dat je later terug moet bellen. Mijn record is 3 dagen.

Met zo'n bericht zit je dadelijk eindelijk op het "juiste" kantoor, denk je, krijg te horen dat je in Hengelo moet zijn.
Zou het erom te doen zijn om mensen te ontmoedigen om te bellen?

Zouden we die instantie nu een niet aan het verstand kunnen peuteren dat ze beter gewoon hun werk zouden kunnen doen, ipv dat nutteloze geschrijf van nutteloze post.
Wie kan het nu wat schelen wie wat uitrekent, reken nu verdomme maar eens een keer.

Soms lijken ze wel een klein beetje op mensen.

Ger