Hup Holland Hup

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Feb 17 19:39:39 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wij gisteren na het schaatsen op weg naar het Holland Heineken
House, had ik nog nooit van gehoord, we ontvangen immers geen
Nederlandse TV, maar het is blijkbaar de plek waar iedere Hollandse
supporter na de wedstrijden naar toe gaat in Turijn. Dus maar eens
een kijkje genomen.

Daar aangekomen, zien we een rij van zeker een duizendtal vooral
Italiaanse mannen staan, die niet bepaald de indruk wekken dat ze
ueberhaupt wisten dat hun team net goud had gewonnen. Even dachten
we dat we fout waren, maar nee, er was een speciale ingang voor
Nederlandse gasten, zonder rij en zonder electronische poortjes. Hi
hi.

Wel een vraagje van een student in Heinekenkleren, "ga je nog
rijden vandaag?". Ik in al mijn naiviteit "Ja" geantwoord en ik
kreeg gelijk een zwarte band om mijn pols zodat iedereen flink op
me kon schelden als ik een biertje in mijn hand durfde te nemen.
Nederlandse normen en waarden.... Ik heb trouwens
niemand anders met zo'n zwart bandje gezien....

Binnen aangekomen wisten we waarom die rij daar buiten zo lang was.
De twee populairste exportproducten van Nederland, bier en blonde
vrouwen, waren rijkelijk vertegenwoordigd. Na enkele dagen OS was
iedere lokale Italiaan daarvan uiteraard op de hoogte gesteld door
vriendjes.

Binnen was het een Mekka voor monoculturalisten, geen Marokkaan of
Turk gezien, slechts een paar Surinamers, en een boel niet-Oranje gasten in eigen land, vooral mannen dus.

De Bronzen helden moesten verplicht feestvieren op Wipneus en Pim,
alhoewel ze er flink de pest in hadden uiteraard, vooral die Sven.
Maar entertainment gaat boven alles. En feestvieren dat kunnen wij
Holllanders nog altijd als de beste, dat is zeker.

Ik heb mijn shot weer gehad en ga het Carnaval weer een beetje
minder missen dit jaar hopelijk.

Groetjes,
Mark Giebels