Met één mond, daar gaat ie we er.

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 16 12:09:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> [...]
>
> Verdonk neemt de beslissing want ik ben de baas erover. Vanuit een
> andere verantwoordelijkheid zeg er eentje wat en ja hoor, ze
> rollenbollen weer over straat. Zo werkt het dus echt in de
> ministerraad. Een neemt een besluit en de rest moet er mond
> overhouden of zeggen wat er opgedragen is. Dat wordt vrijdag weer wat
> gesorry en het wordt weer stil daarover. Misschien dat Pechtold nog
> heel even een, ja maar, probeert. Maar daar hebben we natuurlijk
> Balkje voor met een KOP DICHT!!!! Alexander, hardhandig de
> voorzittershamer hanterend. Wat een leider toch he.

Geen wonder toch, dat dit land zo lijdt.

 > We steken nu
> allemaal even de rechterhand in de lucht. Oke, we zijn dus unaniem
> voor, volgende agendapunt.

Doe jij ook even mee, Ger? Ja ja, kom kom, volg ons maar, samen de
schouders eronder, weet je nog. ;) We hebben al geen brede (schoud..
sorry) basis ...

> Dat is ook nodig natuurlijk.

Precies...

> JPeetje moet
> tenslotte in de middag de pers weer te woord staan.

En buiten dat, blijven volhouden dat dit kabinet er moest komen.

> Dat moet kort
> gehouden worden want al die tijd moet hij blijven staan. Hij kan ook
> onmogelijk als MP op gelijke ooghoogte met de pers praten, verschil
> moet er zijn.

En dat begint met een unaniem kabinet natuurlijk, maar dat vanwege de
smalle basis, en gelukkig hebben we in dit land maffia achtige bendes,
politiek parijen genoemd, waar de kiezer wel op stemmen mag. Zijn/haar
persoonlijk voorkeur voor uit mag spreken, maar dat is verdwenen op het
moment dat ie in de TK komt. Van af dat moment moet ie mee een het meest
ongeloofelijke systeem dat mmeteen een eind maakt aan elke inspirtie
ook, en dient men slechts nog slaafs de partij belangen te verdedigen.

> Vraag van een journalist: Wat gaat er nu gebeuren met dat meisje?

Welke meisje?

> JPeetje: Euh, ja, daarmee komen we weer op geheel ander punt, waar de
> ministerraad een eenduidige menig over heeft, en ik ook,

Ho ho, eenduidige Ger? Lees even mee: de ministerraad, en ook ik !!! Dat
duidt toch op een ..... ????

 > maar daar
> hebben we het nog niet over gehad.

Shit, en wie heeft hier alle tijd weer opgesoupeerd?

 > Minister Verdonk laat een
> onderzoek instellen naar........welk punten het meisje had op school.
> Samen met minister Verhoeven die zal kijken of een en ander past in
> de voornemens van Minister Verdonk om haar misschien toch haar studie
> af te laten maken. We weten nog niet hoe, als het maar niet...... dat
> weten we nog niet.

Gelukkig. Stel je voor Ger dat ze er meteen uit waren geweest. En welk
einddoel had men voor ogen?

> Politiek kan toch leuk zijn.

Kei leuk, Ger. Gisteren verdedigede de lokale PvdA-er het verlies van de
komst van 3000 arbeidsplaatsen met: "Als het wel gelukt was, hadden we
een gat in de lucht gesprongen." !! :) Is het (g)een schatje? :))

Tegelijkertijd verdedigede hij het jeugd- en jongeren beleid (dat er
eigenlijk nog steeds niet is, behalve het gevoerde wanbeleid zelf) als
goed beleid, want hun (oh sorry, de gemeente) hadden nu wel een club
(door henzelf in het leven geroepen, bekende hij nu. Zonder dat weer
door te hebben) waar de gemeente trots op kon zijn en graag hun subsidie
aan kwijt wilden. Aldus, de Pfda paternalist met een bord voor zijn kop.
:)

3000 arbeidsplaatsen die er niet zijn gekomen, Ger. Dus al die jongeren,
Ger, mogen toekijken hoe in de regio hun baantjes; timmerman, metselaar,
loodgieter, vrachtwagenchauffeur, metaalbewerker, electricieens, etc.
door Polen gedaan gaan worden en daarvoor helemaal niet in de plaats komt.

Oh ja, de NVU wil komen (demonst)eren op de Duitse militaire
begraafplaats in Ysselsteyn.

Neu, ik zie ook niet direct een verband .... jij? :(

Henk Elegeert