VVD gaat splitsen?

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Feb 15 12:11:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb niet het idee dat de VVD nou zo'n grote volkspartij is momenteel... Overigens, een afsplitsing van Hirsi Ali gezinden samen met de door mij genoemde niet-VVD'ers als medevoortrekkers is wellicht realistischer dan een formele splitsing, maar zou op zich op hetzelfde neerkomen.

D66 is helaas te klein geworden om het progressieve deel van de
> VVD los te weken. Vooral nu Halsema (en met haar Groen Links ?) in de
> richting van het gat dat D66 laat vallen, opschuift.

Dat vind ik persoonlijk nou weer één van de meest hoopgevende ontwikkelingen binnen de Nederlandse politiek. Als die ontwikkeling binnen GL zich doorzet zie ik daar nog wel een nieuwe 'links-liberale' beweging uit voortkomen met hernieuwd enthousiasme, mogelijk een fusie tussen D66 en GL...

Worden het in 2007
> misschien toch nog spannende verkiezingen ?

Laten we het hopen.

Groeten,
Mark Giebels