APK in de gezondheidszorg

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Feb 14 20:20:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Een beetje nadenkend hierover zijn er nog wel wat meer situaties te bedenken
> wat er mee zou kunnen straks.

Niet langs een snelweg gaan wonen bijvoorbeeld, je weet dat daar veel
fijnstof vrij komt. Nou dan, verhuizen of je betaalt het ook maar zelf
als je daardoor naar adem zit te snakken.

Wat nou, sporten is gezond? Betaal je blessures maar zelf.

Oh zo, je komt door je werk veel in aanraking met anderen, en nu moet de
verzekering zeker de  behandeling van je daardoor opgelopen griep gaan
betalen, of je hartinfarct vanwege die keer dat je meende dat het nog
wel ging.

> Je krijgt een ongeluk door toedoen van een ander. Je schade wordt vergoedt
> maar dat is misschien niet voldoende.

Hoho, wie gaat er nu de weg op en wetende dat daaraan risico's zijn
verbonden?  Zelf betalen hoor !!

> Veel kosten zou je
> ziektekostenverzekeraar kunnen gaan verhalen op de degene die het
> veroorzaakt heeft. Maakt niet uit hoor, de premie van de autoverzekering
> maakt dat wel weer goed.

Nou nee, we verzekeren alleen nog goede chaufffeurs, ger ;)

> Er komen de aanstaande 10 jaar nog rond de 60.000 mensen aan die zullen
> blijken hepatites C te hebben en ongeveer 75.000 hebben het al. In practisch
> alle gevallen is de besmetting ontstaan bij bloedtransfusies voor 1992.

Tja, daar kom je wel laat mee ..... Dat moet je maar apart verzekeren,
als we daar allemaal rekening mee moeten gaan houden, Ger.

> Waarom zou een verzekeraar al die kosten niet gaan verhalen bij de
> veroorzaker?

Precies .... Waarom hen daar uberhaupt mee lastig vallen?

> Misschien een mogelijkheid voor de patienten om mee te liften in die
> procedures om een schadevergoeding af te dwingen?

Kijk, zie je nu wel ....

> De kosten zullen wellicht op de overheid afgewikkeld kunnen worden. Men weet
> dat al sinds 1992 en heeft tot nu toe verdomd om die mensen op te sporen wat
> veel leed en kosten had kunnen besparen. Of zouden ze blijven denken dat als
> men lang genoeg wacht en uitstelt die mensen wel dood gaan, want dat is veel
> goedkoper natuurlijk.
>
> Mensen die een gehoorbeschadiging hebben opgelopen door het werk wat ze
> doen. De kosten moeten dan naar de baas natuurlijk.

Uiteraard, maar die zal zeggen dat je niet naar de instructies hebt
geluistert, en bewijs jij dan maar eens .....

Wat zei je?

> De verzekeraars zijn tenslotte allemaal commerciele jongens en meisjes en
> willen zoveel mogelijk geld verdienen.

Precies, en zo hebben we de afgelopen jaren alles omgezet voor baantjes
van ex-politici/- bestuurders.

> Logisch ook eigenlijk dat ze eruit
> willen halen wat erin zit. Steeds meer gaan we straks bij elke zorgkosten
> kijken, eventueel via de rechter, wie wat moet betalen of dat je niet beter
> maar dood kan gaan.

Nederland is vol, Ger.

> Amerika is er straks niks bij. De advocaten staan straks al eerder op de
> plek waar jij onder een auto terecht komt, dan dat je er ligt. Men is al
> bezig toch om dat soort advocatuur er toch te laten komen.
>
> Artsen die een fout maken in het ziekenhuis gaan het nog meer verzwijgen.

Nog meer, Ger? Zit daar nog ruimte?

> Zou weleens kunnen zijn dat anders de rekening niet meer wordt betaalt.

Dat je voor het geblunder zelf moet betalen?

> Ik hoop het niet meer te maken maar zo komt er de verplichte euthanasie ooit
> hoor.

Ach, je kunt altijd weer een klacht indienen in dit land.

Als je de werkelijke keuzes eens op een rijtje zet, Ger .....

> Of de keuze tussen eerst grof betalen en anders leggen we u wel buiten
> op het gazon tot u opgehaald wordt eventueel.

Je hebt al vervoer kunnen regelen, zie ik, Ger. :)

Henk Elegeert