Brinkhorst garandeert er vrolijk op los

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Feb 14 19:29:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik zorg ervoor dat............... hoorde ik hem zojuist in het nieuws
> zeggen.
> Zou de VVD nu nier roepen dat het niet waar kan zijn dat de minister van
> een
> partijtje met maar 6 miezerige zeteltjes zo'n grote broek aan trekt?
> Wat ebben we eraan dat zo iemand dit staat te garanderen? Als het toch
> allemaal duurder wordt een hele hoop redenen staan te verzinnen dat het
> toch
> zijn schuld niet is en erg jammer maar...................... betalen maar
> [...]

Ger, begrijp ik je nu goed dat je argument is: splitsing moet niet, want
dan gaan de prijzen omhoog? En dus niet: splitsing kost een aantal
vakbondsleden hun baan, plus het is straks als de energiebedrijven zijn
opgegaan in Europese energiereuzen moeilijker onderhandelen met een
grotere en dus machtigere partij? M.a.w. het gaat je hier om het algemeen
belang, niet om vakbondsbelangen? Dat laatste is gewoon stom toeval en
mooi meegenomen? :-)