Cartoonoorlog: Vrijheid van meningsuiting

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Feb 14 13:26:10 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op maandag, 13 feb 2006 om 15:34
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>
>
>  ??
>
>  Ik lees alles. Ongeacht wat. Voornamelijk Engelstalig, dat weer wel.

niks mis mee

>  Ik heb geen hoge dunk van de Nederlandse media.

ach, 'goede' nederlandse kranten (zie mijn vorige mail voor instructies
;) zijn wel ok.

en in engeland:

goed: guardian, observer, times (pfft rechts)

prut: daily mail en zo.

>  Ik eerder,
>
>  Elma daarop,
>                 ^^^^^
>                   ??
>  Ben jij er dan voor ?

voor wat?
ik ben voor eerlijke berichtgeving en goede artikelen

> Ik dacht dat jij van GroenLinks was - dan hoor je
>  toch tegen te zijn

tegen wat?

>  (of ga je mee in de Sociaal-Liberale prietpraat van
>  Halsema ?).

je bedoelt:
'Vrijheid eerlijk delen
Vrijzinnige voorstellen voor sociale politiek' ?

>  Ik ben tegen dit soort dingen omdat ik heel gematigd ben (dat is ook
> de
>  reden dat ik het gevaar van dat Opschuddingsgedoe in D66 al in het
> aller-
>  eerste stadium onderkende). Ik word langzamerhand kotsmisselijk van
> het
>  'vrije meningsuiting'-gedoe. Dat soort types heeft het helemaal
> nergens
>  over - blaat maar wat over de vrijheid van meningsuiting zelf, dat ze
>  alles moeten kunnen zeggen en zo.

over 'blaat maar wat' gesproken:
als je mij schaart onder termen als 'dat soort types, dan is dit mijn
laatste reactie op een mail van jou over dit onderwerp.
o zo!

>  eerlijk gezegd. Zeer onverdraagzaam. Als men 'Lomi's' vraagt wat ze
> zoal
>  van mening zijn, dan valt daar geen touw aan vast te knopen.

ik ben een LOMI in opleiding, stel gerust een serieuze concrete vraag.
aan gescheld ins blaue hinein hebben we niks

>  Als ik het goed begrijp ben jij zo voor die cartoons ?

ik ben voor humor

>  Wat als het cartoons waren geweest die doelbewust krenkend zijn
> bedoeld
>  voor de aanhangers van het feministische geloof ?

gaat uw gang, probeer me maar uit met een voorbeeld
zoiets als 'K*TWIJF" indertijd, als reactie op mijn intromail?
hmmm?;}

>  Als ik de afkeurende geluiden beluister over de antisemitische
> cartoons
>  die thans 'in stelling' worden gebracht, denk ik dat jullie die weer
> wel
>  zouden afwijzen.

je maakt een denkfout
iedereen mag hier net zoveel cartoons afwijzen als z/hij wil
maar het gaat hier om de nederlandse wet. hier is een uiting niet van
tevoren strafbaar. pas na aangifte bij een rechtbank kan er een staf
worden opgelegd.

> De 'vrijheid van meningsuiting' heeft dan plotseling
>  heel duidelijke grenzen...

nee, dat heeft ie niet van tevoren.
ga gerust je gang, beledig maar

we zien elkaar dan wel bij de rechter. ;)

er zijn twee hoofdzonden: armoede en domheid.
maar de ergste van de twee is de domheid.

gr elma