Wat Lousewies had moeten zeggen...

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Feb 11 10:13:20 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> En tegen Bart zou ik willen zeggen: Als de meerderheid besluit dat ik jou
> op je gezicht moet timmeren, doe ik dat ook niet. Wat is dat voor kul?

Die meerderheid heeft over jou helemaal niets te zeggen, dus ik weet
niet wat je wilt met dit voorbeeld.

> We zijn een politieke partij, geen uitvoerend bestuurder. We gaan dus
> over onze eigen opvattingen en beleid.

Ook hier is er niemand die iets anders beweert, Henk, waar wil je nou heen.

Wel is het zo dat wie deelneemt aan onze democratie de spelregel erkent
dat de meerderheid beslist en dat die beslissing (een wet bijvoorbeeld)
gewoon staat. Dat verlang je van anderen en dat moet je zelf ook doen,
anders werkt het hele idee gewoon niet.

Bart