Meer rood

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Feb 11 10:00:01 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> En had je ook niet al eerder geschreven, dat er meer geconsumeerd moet
> worden, omdat dat goed is voor de economie en de werkgelegenheid, van
> Nederlanders in het algemeen en Polen in het bijzonder?

Dat zou ook moeten kunnen Tjerk maar helaas.
Er wordt minder geleend. Als jet politiek goed uitkomt verklaar je dat
zoiets komt omdat men meer geld ter beschikking heeft. Kan ook zijn dat
mensen minder makkelijk die lening kunnen krijgen op basis wat ze verdienen
of wat ook, toch?
Meer rood staan: Duurder, makkelijker, maar waarom? Omdat die rente zo fijn
hoog is? Nee dus, omdat er meer uitgaat dan er binnenkomt. Of zouden de
mensen die tegenwoordig meer en meer rood staan tegelijk een kast van een
spaarrekening hebben denk je?

Kijk eens naar Amerika, men consumeert zich er een ongeluk maar allemaal wel
op de pof, die komen zichzelf nog wel tegen, en wij ook als we dat volgen.
Mensen zouden meer moet kunnen consumeren, dat is goed voor de economie.
Tenzij je de banken spekken ook onder het consumeren wil schuiven? Elke euro
rente die je betaalt kan je niet op de markt uit geven, tenminste ik niet,
anders moet je eens even uitleggen hoe jij dat doet.

Ger