oogstjaar

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Feb 11 08:04:32 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zo is het. Van Bommel noemde het toentertijd ook al 'verbijsterend' dat D66-vicepremier Brinkhorst het bij voorbaat te dwaas noemde om het kabinet te laten vallen in een 'oogstjaar'. Boris Dittrich had hem (Brinkhorst dus..) toen meteen resoluut terug moeten fluiten, in plaats van zijn eigen uitspraak te relativeren waarin hij beweerde dat het ondenkbaar is dat het kabinet de missie door zou laten gaan zonder de steun van D66.

Dat het kabinet ueberhaupt overwoog om zo'n missie op pad te sturen zonder de steun van alle coalitiepartners, dat had D66 al meteen onaanvaardbaar moeten verklaren. In feite dus al in december. Daarmee toonde Balkenende en consorten immers totale minachting voor de inbreng van D66 in dit kabinet. Zou het immers denkbaar zijn geweest dat die missie door was gegaan zonder de steun van hetzij het CDA of de VVD in de kamer? Nee natuurlijk.

Laten we hopen dat de harvester nog wat graantjes over het hoofd ziet, zodat we tenminmste nog kunnen gaan zaaien volgend jaar.

Groeten,
Mark Giebels