Nat. Clown de geus weer

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Feb 10 17:09:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> heb je ooit gehoord van de driedubbele belasting?
> baan, zorg voor huis en kinderen, politiek (vrijwilligers)werk?

Ja hoor en dat is ook jammer, maar wellicht dat de Geus dat even kan
veranderen vpoor 7 maart:)))))

> ze zijn niet verplicht in de raad te gaan zitten als ze gekozen worden

En warom moeten ze dan wel voorkeurstemmen krijgen zoals de Geus wil?

> maar ik denk dat de geus terecht wil dat de gemeentepolitiek zo
> aantrekkelijk gemaakt wordt voor vrouwen dat ze ook mee gaan doen en
> blijven doen
> het lijkt me dat er dan met d66 vrouwen in de gemeenten een gesprek
> gevoerd moet worden over die driedubbele belasting en hoe aan hun
> bezwaren tegen dat vele werk op lastige tijden tegemoet gekomen kan
> worden.
> b.v mijn bond betaalde wel eens een babysit voor een vrouw die een
> vergadering anders moeilijk kon bijwonen.

Het gemeenteraardswerk wordt ook betaald hoor. Al is het niet echt eerlijk
wat daar gebeurt, maar oke.

> in ieder geval werd erover gepraat, en werd niet als vanzelfsprekend
> aangenomen dat vrouwen (vooral die met kinderen en een baan) net zo
> beschikbaar waren als mannen.
>
> hoe ging dat bij jullie?

Ze waren wel of niet beschikbaar, wilde wel of niet een een durfde zelfs
niet.

> o, ik dacht dat je een probleem had met dit voorstel van de geus. jij
> kwam immers met dit onderwerp?

Ik persoonlijk net, mak zelf wel uit wat ik stem toch.

> ik wou best dat ik een weekje of wat wonderen kon verrichten. ;)
> profeet elma. ;)

> bij jullie in de gemeente?

Zou het niet weten, ga denk ik, voor het eerst in mijn leven op een lokale
partij setmmen.

> ik zou wel een vrouw weten bij het cda.
> gerda vd burg b.v. beter dan slang verhagen, of messias in opleiding
> eurlings.

Jij stemt dus CDA?

> desnoods
> maar hij wil zeker dat partijen eieren voor hun geld kiezen en
> voldoende vrouwen verkiesbaar zetten op hun lijsten.
> en misschien bedoelt hij d66 niet in eerste instantie, want d66 is iha
> een vrouwvriendelijke partij heb ik altijd gedacht
> hoewel ik er op deze lijst heel weinig van terugzie. :(

Ach zo, dus de kieslijsten voor 7 maart moeten allemaal opnieuw volgens de
Geus?

> snapu?

U niet en ik ook niet:))))

Ger