Grenzen dicht houden voor Oost-europa

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Feb 10 00:06:52 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering heeft op donderdag, 9 feb 2006 om 22:08
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> buitenstaanders opkomen. Pure newspeak.

;)
orwell haatte het stalinisme
niet onze polderdemocratie
daar had ie denk ik goed in kunnen leven

> Zonder handelsbarrieres convergeren die vanzelf.

but at what social cost?

> [...]
> groepen kiezers om te kopen om op de PvdA te stemmen. Dus geen
> generieke
> maatregelen, alleen specifieke regelingen waar alle PvdA-kiezers op
> zijn
> minst niet op achteruit gaan. En selecte groepjes op vooruit gaan. Tja,
> als we nu alle kiezers moeten gaan omkopen, tja dat gaat natuurlijk
> niet.
> Als we alleen de allerarmsten helpen en ieder die boven dat niveau zit
> moet meebetalen, dan kan het wel. Solidariteit zou je dat kunnen

maar langzaam aan, want demokratische Bruin (het oude paard Boxer, weet
je nog?) moet wel in leven blijven liefst

> Niet de hele inkomensachteruitgang hoeft gecompenseerd te worden. En op
> een gegeven moment gaan mensen dan ook om zich heen kijken of ze niet
> op
> een andere manier meer geld kunnen verdienen.

dat klopt, maar het kost tijd
anders voelen mensen zich vreselijk onrechtvaardig behandeld
en je ziet nu in het midden oosten, en onlangs in parijs, waar dat toe
leiden kan

> Zo gaat het al sinds jaar en dag. Heel vroeger werkte het merendeel
> van de
> beroepsbevolking in de landbouw. Met mechanisering was dat niet meer
> nodig
> en daar zijn we met zijn allen, dus inclusief de armsten,

niet die in de derde wereld
die worden steeds armer
in afrika zelfs absoluut armer, niet eens relatief

>  flink meer door
> gaan verdienen.

knip

> Heel naar voor de betrokkenen Ger, maar dat is het leven van een
> ondernemer. Als je niet meeverandert met de markt, dan overleef je niet
> als bedrijf.

als een bedrijf niet overleeft is dat heel vervelend
maar ik heb het over als mensen het niet overleven, of alleen nog maar
overleven, niet aan leven toekomen.

ik kan je een bezoek aan b.v indonesië aanraden, of afrika.
ooit in een arm buitenland geweest?
moet je wel je eigen medicijnen en je eigen bloedtranfusie meenemen als
je langer blijft

gr elma