Deense 'cartoon-krant' voert Davidster in logo

Wed Feb 8 11:56:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>ik begrijp uit de media dat de akeligste van die cartoons oorspronkelijk
>niet in jyllandsposten hebben gestaan. en die worden natuurlijk in de
>propaganda tegen denemarken en de eu gebruikt.

 Maar dat is toch logisch ?

 Op een van die cartoons zou een hond een 9-jarig moslimmeisje verkrachten,
 een ander ging het over 'varkens immiteren'
     http://images.fok.nl/upload/060207_519_Mohammed_met_varkenssnuit.jpg
 het zou gaan om een bewerking van deze foto,
     http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/050815/050815_pigsqueal_hmed_8a.hmedium.jpg

 Waarom zegt die krant niet waarom het deze cartoons heeft afgekeurd en
 die andere wel publicabel achtte (gesteld dat ze voor die Deense krant
 getekend zijn, uiteraard) ? Juist deze cartoons geven toch de ware intentie
 van die tekeningen weer ?

 Eerdere vraag,
 Elma,
>omdat moslims zelden lezen waarvoor ze woedend de straat opgaan.

 Neen. Omdat Moslims geen beelden mogen tonen - laat staan van Mohammed of
 Allah.

 Marc Fluks, Amsterdam