Jezus-Mohammed

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Feb 8 11:36:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Meestal zijn die lui erop uit om uitspraken uit te leggen als beledigingen, enkel en alleen omdat ze gebruikt kunnen worden om hun eigen politieke agenda uit te voeren. Immers, anders negeer je ze gewoon. Een beetje lachen en belachelijk maken, dat zijn reacties van beschaafde mensen. Monty Python en zo, ik riep er al eerder toe op.

Iedere steun vanuit de jurische macht voor de verontwaardiging is slechts in het voordeel van de extremisten en in het nadeel van de democratie.

> Het kan toch niet zo zijn dat we het recht op vrije meningsuiting mogen gaan
> gebruiken om maar te kunnen beledigen of te krenken? Er bestaat toch ook nog
> zoiets als goed fatsoen, of ben ik nu heel erg ouderwets?

Inderdaad, ik kijk neer op figuren die het fatsoen niet kunnen opbrengen om normaal met elkaar in discussie te gaan. En ik ga er van uit dat in een beschaafde samenleving de grote meerderheid geen respect heeft voor hen die slechts beledigen om het beledigen. Maar waarom toch altijd die vinger naar de overheid richten als iets je niet bevalt.....?

Groeten,
Mark Giebels