Nat. Clown de geus weer

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Feb 7 19:55:25 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op dinsdag, 7 feb 2006 om 19:48 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De Geus: mannen stem op een vrouw

ik hoorde het op de radio

> 07 februari 2006, 16:34
> DEN HAAG (ANP) - Minister de Geus van Sociale Zaken roept mannen op om
> met
> de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart op een vrouw te stemmen.
> Volgens de
> bewindsman die emancipatie in zijn portefeuille heeft, zitten er nu
> nog te
> weinig vrouwen in de lokale politiek.

is idd zo

> Al die partijen die meedoen weten dus niet wie de beste man of vrouw
> is op
> de te verwachten aantal zetels. We moeten dus allemaal maar op de
> vrouwen in
> de lijst gaan stemmen en zorgen dat die met voorkeur in de raad gaan
> komen.
> Het gaat er niet meer om wie de beste is maar of het man of een vrouw
> is.

nee, het gaat erom of iemand goed genoeg is om in de raad te komen
dit is een hele oude discussie
'de beste' bestaat eigenlijk niet
en als je denkt dat jij weet wie de beste kandidaat is, stem dan vooral
op haar/hem

> De kiestlijsten zijn democratisch tot stand gekomen en deze clown wil
> daar
> eens lekker doorheen fietsen.

nee hoor
je kiest de lijst van je keuze en je stemt op wie je wil
sommige mensen vinden een evenwichtige verdeling tussen mannen en
vrouwen een belangrijk criterium

>  Laat hem zelf nu eens het goede voorbeeld
> geven en tegen Harry Potter zeggen zijn ministerschap op te geven mits
> er
> een vrouw voor in zijn plek komt.
> Bijkomend voordeel is dan dat wij van hem af zijn.
> Op onze kosten, dus ook op de kosten van mensen die dat niet met hem
> eens
> zijn, gaat het mietje

het WAT? !!!

>  ook nog een campange organieren hiervoor.
>
> Sorry voor sommige bewoordingen hierboven maar ja, dat is recht op
> vrije
> meningsuiting........, toch?

helemaal

maar een discussie op deze manier voeren is beneden de waardigheid van
een lijst als deze.
mag ik toch ernstig hopen. :(

en verder:

jij mag zeggen en schrijven wat je wil

en ik mag zeggen dat ik het beneden het peil vind dat ik wens te lezen.

gr elma