Hoe nu verder

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Feb 7 09:49:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vond haar uitstekend gisteren in Nova en de verslaggevers waren gelukkig
D66 goed gestemd. Ik heb ook veel  vertrouwen in Lousewies, maar ben wel
bang dat ze er niet in zal slagen de partij weer de positieve uitstraling en
geloofwaardigheid terug te geven. Dat zal niet aan haar liggen, maar aan de
wanhopige situatie. Wat dat betreft had Clinton het veel gemakkelijker, daar
heb je immers een tweepartijen systeem, waar je sowieso al de steun hebt
van, zeg, 30% van de bevolking en opiniemakers. En die weten ook dat als je
verliest  de staat overgeleverd is aan de Republicans. Je bent dan ook nooit
irrelevant als kandidaat van de Democrats. Zelfs een grote sukkel als Gray
Davis, voormalig gouverneur van California, bleef tot aan het eind steun
krijgen, desnoods met een wasknijper op de neus. Dat is in NEderland heel
anders, hoeveel mensen zouden D66 echt missen....?

Ik kan er niet bij Mark, maar hoeveel er D66 zouden missen zou je wellicht
kunnen zien op de ledenlijst :)))))))
En bij het CDA en de VVD natuurlijk, je moet toch op de een of andere wijze
aan een meerderheid komen.

Ger