Daarom is D66 klein

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Mon Feb 6 10:07:03 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,
Je veronderstelt/leest veel meer dan ik schrijf.. Dus
doe ik het maar ertussenin

--- Ger <gmw.arts at home.nl> wrote:

> Kijk aan Dirkie, dus iedereen die het niet eens is
> met het totale beleid van
> dit kabinet mag hier geen mening over hebben vanwege
> die boter.

Wel een mening maar die kan je niet ventileren omdat
je een "ASO" agenda hebt. Ik vind ook dat D66eruit
moet stappen. Niet omdat een ander kabinet beter zou
zijn..maar vanwege de integriteit van D66die wel iets
te wensen overlaat!

Kijk, dat is
> pas democrarisch. Een ander kabinet is niet per
> definitie beter hoor, maar
> de kans erop is wel levensgroot.

Dat ben ik dus niet echt met je eens en is een
argument uit het ongerijmde

> Ik zou zeggen Dirkie, kijk eens rustig om je heen en
> probeer sommige dingen
> eens te zien. Voedselbanken, mensen afgesloten van
> de energie en zo, de
> puinhoop van de zorgwet, UWV als topscoorder met het
> aantal klachten. En dan
> ministers daartegenover uit dit, voor jouw
> geweldige, kabinet die het
> baggitaliseren en vergelijken met de jaren '50.

Ik vind Balkie niet een 'geweldig kabinet'integendeel,
maar het kan slechter

> Balkje trof zelfs de
> vergelijking met India. Of Brinkhorst die als
> antwoord geeft dat die
> onmogelijkheid om weer aangeloten te worden op de
> energie niks met
> splitsingen te maken maar eigen verantwoordelijk van
> die mensen is, die de
> goor ingeschopt zijn. Duizenden wachtende in de
> schuldhulpverlening. We
> zullen het hierbij maar even niet hebben over de
> missie toch? Mensen die het
> niet eens zijn met dit kabinet hebben geen recht van
> spreken, zei je toch?

Niet in deze groep, in deze zaak, als je een pufda
programma hebt.

> Wat je daar opsomt is niet mijn alternatief en geef
> even aan waar ik dat heb
> voorgesteld?
> Maar ga eens zo sportief zijn en metje poten in de
> modder staan. Het laatste
> half jaar wat minder, doordat ik wat ziek ben, maar
> ontmoet eens mensen die
> rechtstreeks worden benadeeld door het overhoop
> halen van zoveel tegelijk.
> Heb je zelf weleens ooit 2 tot 3 maanden zonder
> inkomen moeten doen omdat je
> overheid haar werk niet doet?

Persoonlijk heb ik me nooit op een overheid verlaten,
en op de bureaucratie of politie al helemaal niet

> Ooit mensen gesproken die doordat zelfde feit niet
> aan een herstel van de
> hun ziekte konden beginnen omdat ze geen geld meer
> hadden om naar het
> ziekenhuis te gaan?
> Weleens mensen gesproken die met een beperkte
> levensduur worden goedgekeurt
> door een of ander minkukel, die zegt tot zolang kan
> je toch wel werken?

Zie boven...

> Vraag eens aan mensen wat ze denken van ASO die nu
> in de WW zitten meteen
> uitkeringetje terwijl ze varchtwagen, waar ze vele
> jaren op reden, voorbij
> zien komen met een Pool erop.

Dat krijg je met een overheid die regelziek is. Er
bestaat een gezegde voor: It's a doggie dog world

> En wie het met al die zaken, en nog veel meer, niet
> eens is heeft bij jou
> boter op zijn hoofd?

Nee dan moet je nog een keer doorlezen wat ik
schreef...

Je hebt er persoonlijk weinig
> of geen last van, denk ik
> zo maar ineens Dirkie.

Nee nooit veel last van gehad nadat ik als kind
meestal met blote voeten op straat liep, en ik de
zegeltjes bode af moest poeieren als me moeder geen
geld had voor de wekelijkse betaling op de 100gulden
(tegen 18%) die ze geleend had zodat ik s'winters in
ieder geval wel schoenen had!!
De pvda had toen al boter op hun hoofd, en de
grafische vakbond ANGB een kongsi met derden.
Het heet "The school of hard knocks teaches self
reliance" Ger!

> Ger

Dirkie nog steeds zonder rancune. Wel met een big
attitude voor Het Schorum en Trawanten bv! en een
speciale plaats for the wolves dressed in
sheepsclothing

http://mail.yahoo.com