Conservatief D66 schuift Van der Laan naar voren

Sun Feb 5 13:10:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: "Henk Vreekamp" <vreekamp at knoware.nl>
Sent: Friday, February 03, 2006 10:08 PM
> Henk,
>
> Ik lees drie dagbladen en volg rond 24.00 uur meestal de tv-caroussel met
> informatieve programma's. Mij staat niet bij dat Pechtold al iets heeft
> gepresteerd. Trouwens, uit de adviseurswereld hoor ik ook diverse geluiden
> dat hij als lokaal bestuurder een draaikont is.
>
> Kunnen de fans mij uitliggen (rustig uitleggen) wat er zo positief is aan
> onze veilingmeester?

En waarom deze aanstichter van alle verwarring over het kabinetsbesluit
althans voornemen dat volgens hem geen besluit was en dus zijn steun niet
had maar toch weer wel een besluit werd met wel zijn steun en niet gedraaid
nee dat nooit maar ondertussen dus mooi toch, zelf zo buiten schot blijft?

Zonder het gebabbel van de veilingmeester was D66 waaronder Bert Bakker niet
voortdurend ondervraagd over een scheur in het kabinet en dus de crisis
waarover de fractie dan besluiten zou. Dan zou gewoon het kabinet en de
kamer zijn eigen rol hebben gehad en lag de beslissende stem in de kamer bij
de PvdA. Pechtold stemt dan in het kabinet mee over de uitvoering van wat de
kamer voldoende steunt, los van wat zijn kamerfractie stemt. Zoals wel
vaker.