Conservatief D66 schuift Van der Laan naar voren

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Feb 3 19:16:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> He Bart, ik wil niemand wegsturen, ben ik ook niet voor in de
> positie. Ik ben wel ongelooflijk kwaad dat de partij gisteren zo in
> de vernieling is geholpen. En de verantwoordelijke personen kunnen
> dan beter zo snel mogelijk weggaan en plaats maken voor anderen,
> zodat er weer aan de geloofwaardigheid en daarna inhoud gewerkt kan
> worden...Ik waardeer de stap van Boris en zou het goed vinden als
> Alexander Pechtold hem volgt, juist om de partij er weer bovenop te
> helpen. Want D66 is er inderdaad een stuk minder mooi op geworden
> [...]

De geloofwaardigeheid zit hem in het achter Pechtold gaan staan en hem
de mogelijkheid te bieden om zijn werk inhoudelijk ook werkelijk inhoud
te kunnen geven. Die gaat voor het werkelijke onderliggende probleem en
  dat is de politiek cultuur in dit land, al wil diezelfde cultuur dat
niet voor waar hebben. Strikt genenomen zie ik dat Dittrich in die
valkuil is geduikeld.

De sfeer van pluch-geil bleef maar kleven, in plaats van werkelijk te
gaan voor je te bereieken doelen. D66 kan niet zonder de bestuurlijke
vernieuwingen, en het houdige niveau is al bedroevend laag. Ik hoop dat
het een nieuw elan krijgt nu Dittrich koste wat koste wilde blijven meedoen.

Henk Elegeert