Hoop in bange tijden

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Feb 2 18:42:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Hoe prachtig zou het niet zijn als de PvdA nu D66 dwingt een echte keuze te maken: Voor de missie en dan ook voorstemmen in de kamer of tegen de missie en dan ook uit het kabinet stappen. In beide gevallen zal de PvdA de missie steunen, maar blijft D66 halfslachtig dan stemt de PvdA tegen.....

Even helderheid: de PvdA was eigenlijk tegen maar stemt nu voor (de D66
opstelling heeft dus averechts uitgewerkt), en D66 was tegen en blijft
tegen en stemt tegen.

Bij de uitvoering van de missie zou het onvolwassen zijn mokkend in een
hoekje te gaan zitten en te hopen dat er zo veel mogelijk mis gaat.

Misschien dat ze bij de Telegraaf niet kunnen bedenken wat hier de
juiste opstelling is: meehelpen om het beste van de missie te maken.

Afgezien van de tactische misser in het politieke handwerk (zie boven)
ben ik blij dat D66 zich inderdaad volwassen opstelt. Ook als ze uit het
kabinet zouden stappen, dan zou dat niets aan de opstelling betreffende
de *uitvoering* van de missie veranderen.

Bart Meerdink